Ako sme zvýšili efektivitu pri produktovej kampani

Určite využívate Google AdWords reklamy vo vyhľadávaní ako jeden z najefektívnejších nástrojov online marketingu.

Až 70% z celkového počtu vyhľadávaní v Google však tvoria slová, ktoré sa vyhľadávajú len v menšej miere, takzvané long tail. V e-commerce sú to vačšinou konkrétne produkty alebo ich špecifikácie. Väčšina ľudí na tieto slová neinzeruje.

Tri najväčšie nevýhody všeobecne zameraných kampaní sú:  

– v priemere až trojnásobne vyššia cena za jedného návštevníka,

– výrazne väčšia miera odchodov zo stránky,

– vyšší počet prezretých stránok vedúcich k nákupu.

 

S kampaňami zameranými na produktové kľúčové slová máme viac ako 5 ročné skúsenosti. Na prácu s týmito kampaňami používame rôzne softvéry. V praxi to vyzerá tak, že priamo prepojíme Váš e-shop s Google AdWords. Pre každý jeden produkt dokážeme vytvoriť unikátny odkaz. 

Konkrétny príklad na vysvetlenie. 

Pre klienta, e-shop s pneumatikami, sme vytvorili AdWords kampaň vo vyhľadávaní. Pre každú jednu pneumatiku, pre každý jeden typ a každý jeden rozmer zvlášť. Klient mal niekoľko tisíc odkazov, ktoré obsahovali okrem samotných produktov aj aktuálnu cenu a po kliknutí na odkaz bola reklama smerovaná priamo na podstránku produktu.

Už po mesiaci boli kampane dobre nastavené a všetko fungovalo ako malo.

Klient pri náklade na reklamu 1500€  mesačne dosiahol v treťom mesiaci tržbu 100 000€. Naša práca na kampani bola asi 20 minút každý druhý deň.

Po treťom mesiaci k nám prišiel konkurent, ktorý mal už dlho bežiace kampane. Jeho AdWords manažér sa pokúšal ručne vytvoriť čo najviac produktových kampaní. Keďže ich bolo veľa, stálo ho to veľa práce. Aby sme boli konkrétni, zabralo mu to viac ako jednu hodinu denne.

Konkurenčný e-shop mal rovnakú tržbu za mesiac 100 000€. Rozdiel bol však v tom, aký mal náklad na reklamu. V jeho prípade ho vyšiel kredit do Google AdWords 8000€.

Chceli by ste aj Vy posunúť svoje kampane, prípadne sa dozvedieť viac? Kontaktujte nás.

Nov, 02, 2014

0