Prečo a ako používať informačné panely v Google Analytics
Informačný panel je súhrn, ktorý nám poskytuje najdôležitejšie informácie a metriky naraz. Obsah tohto panela si môžeme veľmi ľahko prispôsobiť, a tak si vieme skontrolovať výkonnosť a stav svojho účtu veľmi rýchlo.
Ako na to?
Najskôr si musíme určiť, čo sú naše ciele. Tak budeme vedieť, čo chceme mať zahrnuté v prehľade. Následne si vieme vytvoriť informačný panel jednoducho v Google Analytics pridaním rôznych miniaplikácií. Na jednom profile môžeme mať až 20 takýchto vlastných prehľadov.
Miniaplikácie si vieme pridávať a odstraňovať i po vytvorení panelu.
Výhodou týchto prehľadov je, že ich môžeme zdieľať – poslať ich napríklad ako report klientovi či kolegom, ktorí na projekte spolupracujú. Odosielať ich vieme priamo z Google Analytics. Ďalšou výhodou je, že si vieme nastaviť pravidelné e-maily na našu adresu, vďaka ktorým budeme mať lepší prehľad.
Medzi základné obmedzenia patrí fakt, že každý účet v Google Analytics môže obsahovať 50 panelov, z ktorých každý môže mať maximálne 12 aplikácií. Aby sme mohli zdieľať tento informačný panel, potrebujeme naň dostatočné práva.
Photo: https://flic.kr/p/AzLSz6 Joe The Goat Farmer
0