Remarketing, alebo útok na potencionálneho zákazníka

Remarketing (inak retargeting) je nástroj Google AdWords, ktorý umožňuje väčšie zviditeľnenie v rámci PPC reklamy a to i po tom, ako zákazník opustí vaše stránky.

Čo je to remarketing?

Užívateľov, ktorí navštívia vaše webové stránky si „označíte“ a neskôr, keď prehľadávajú ďalšie weby, ktoré využívajú sieť Google AdSense, sa im zobrazia vaše reklamy cez reklamnú sieť Google AdWords (GDN).

Cieľom tohto typu cielení je prinútiť užívateľov k návratu na webovú stránku.

Pre koho je remarketing vhodný?

Remarketing je vhodný, alebo skôr takmer nutnosť pre každú webovú stránku.  Takmer v každej situácií nájde využitie. V prípade e-shopov sa týmto spôsobom zákazníkom pripomeniete a vyzvete ho k opätovnej akcií.

Ako začať s remarketingom?

Budete musieť umiestniť vygenerovaný remarketingový kód na každú stránku vášho webu, ktorú chcete pre remarketing použiť. Potom vytvoríte tzv. remarketingové zoznamy (publikum). To sú pravidlá, podľa ktorých sa budú užívatelia vašich stránok zbierať v zozname. Následne budete na týchto užívateľov cieliť. Vhodné je zbierať používateľov z domovskej stránky, z produktových skupín výrobkov, užívateľov, ktorí nedokončili predaj, návštevy stránok s možnosťou skúšobnej verzie zdarma, zákazníkov, ktorí predaj dokončili a mnoho ďalších kombinací.

Po tom, čo potencionálny zákazník navštívi vaše stránky, sa tento kód spustí, užívateľa označí pomocou cookie a potom sa mu zobrazí vaša cielené textová alebo grafická reklama na iných weboch.

Aké sú výhody remarketingu?

Predovšetkým je to vysoká miera konverzí a s tým súvisiaca návratnosť investícií (ROI). Je to preto, že užívatelia, ktorí už váš web poznajú, nakúpia skôr, než ľudia, ktorí sa s vašou firmou ešte nestretli.

Remarketing je taktiež skvelý spôsob, ako budovať značku online. Užívateľa raz privediete na web a naďalej bude vidieť vašu reklamu a ľahšie sa značka dostane do povedomia.

Autor: Veronika Janovičová

Apr, 09, 2014

1